Hea laager Portugalis

25.02.2010

Sellist kogust ettevalmistatud kaarditreeninguid, mis olid kasutada möödunud kahe nädala jooksul Portugalis, pole mul üheski laagris olnud. Mitmetele startidele lisaks panid silmad särama eritreeningud, kus kaardi ja rajaga oli kõvasti vaeva nähtud. Kuigi laagri planeerimine võtab aega ja energiat, rääkimata rahast, on mul väga hea meel, et leidsin Portugalist üles õige inimese ja reis just nii teoks sai. Hinne laagrile on väga hea! Selliseid trenne endale planeerida ei ole võimalik ja nagu hästi teada on, siis koondise tasemel meil vastavat tööd ei tehta.

Mõned näited minu käsutuses olnud 17 treeningust (kokku u 400 KP-ga): lõigutreening, kompassita treening (kaardil reljeef ja tihnikud, muu ära võetud) ning suunaharjutus (kaardil jällegi reljeef ja tihnikud, lisaks kanalid jms). Need jäid esimesse nädalasse rannikuäärsetel düünimaastikel. Kivisel maastikul sisemaal läksid käiku nt sellised toredad trennid: kompassita treening, joon/koridor/suund/mälu/reljeef.

POM 2010

Lisaks tegin kaasa kahel võistlusel. Neist esimesel oli viis starti ja teisel kaks. Võtsin endale tehnilise soorituse poolelt igaks päevaks eesmärgid ja enda täielikku füüsilist väljaelmist olulisimaks ei pidanud. Portugal O meeting’ul oli esimesel päeval nt plaanis “hoida võimalikult joone juurde ja teada 100% kogu aeg, kus olen.” Eesmärk ei täitunud. Juba teise punkti joostes olin pildist väljas ja joonest kaugel. Paar viga tuli veel. Ebakindel algus. Õhtune sprint kalurikülas oli meeleolukas nikerdamine kitsastel tänavatel, hea treening.

Viletsa avapäeva järel pidin teisel päeval tegema “tehniliselt kindla soorituse – 0 viga.” Ei täitunud. Alustasin normaalselt, aga ühes kohas keeras maakera end järsult ja ootamatult, kui ma olin just õhus ja näoga vasakule. Kolmanda päeva tavaraja läbisin küll võrdlemisi rahulikult, kuid kaarditreeningute suurest kogusest väsima hakanud raske pea lubas raja teises pooles sisse ka väga suured vead. Neljandaks päevaks pidin saama end “ette lugema ja joonele lähemale.” See õnnestus. Vahepeal olin joonel mis joonel. Füüsilisest poolest nii palju, et ilmselt olid laagri alguse treeningud olnud liiga tugevad võistluste normaalseks läbimiseks – jalad ei liikunud üldse liivasel maastikul. Lihased olid tühjad ja võistluste kolmanda päevani trampisin koha peal, neljandal liikusin edasi ka.

POM 1. päev: Kaart, Tulemused
POM öösprint: Kaart, Tulemused
POM 2. päev: Kaart, Tulemused
POM 3. päev: Kaart, Tulemused
POM 4. päev: Kaart, Tulemused

NAOM 2010

Teisel nädalal oli Norte Alentejano O'Meeting. Tehniliselt oli enesekindlus oluliselt parem. Ka “orienteerumislihased” olid jalgades üles ärganud. Ainuke tagasilöök oli see, et väga tugeva kõhuvalu tõttu pidin NAOMi sprindi vahele jätma ja kägaras voodis lesima. Kas kõhuvalu (kohaliku toiduga halb kohanemine?) või muudel põhjustel jäid mu füüsilised soortitused alla suvise võistlusintensiivsuse, kuid liigitusid siiski tugevate ja väga heade treeningute hulka. Sellega olen väga rahul.

NAOM 1. päev: Kaart
NAOM 2. päev: Kaart, Koondtulemused

Jätkan nüüd ettevalmistust kodus. Hulk treeninguid ootab tegemist! Kes teab, võibolla otsin isegi suusad kapi tagant välja ja võtan Haanja maratonil näole natuke märtsipäikest. See oleks puhtaks rõõmuks. Kui just lõug kogu aeg rinnal pole…

Pilt: selliseid aedasid tuli NAOM võistluste ajal korduvalt ületada.

Kommenteeri:

Nimi


sisesta pildil olevad tähed


Loe kommentaare (0)

Tagasi





olle (at) server.ee