Kodumetsade aasta

02.01.2006

2006. aasta on nii minule kui paljudele koondisekaaslastele kindlasti eriline - esimest ja ilmselt ka viimast korda avaneb meil võimalus osaleda kodumaal peetaval tiitlivõistlusel. Otepää EM-ini on aega vaid pisut üle nelja kuu, täpsemalt 18 nädalat. See on aeg, mis läheb väga kiiresti. Et saaksime mai keskel mõnel Pühajärve paadisillal EM-ile tagasi mõeldes rahulolus jalgu kõlgutada, peab ettevalmistus võistluseks olema võimalikult hästi läbimõeldud ja -viidud.

Minu plaanides on mitmeid asju, mis on teisiti just seetõttu, et mais peetav EM joostakse Eesti metsades. Rohkem kaarditreeninguid Eestis, tavapärasest varem algav erialane ettevalmistus, vähem kevadisi võistlusi Rootsis, st kindlasti pole ma svenssonite maal tervet aprilli, nagu viimastel viimastel hooaegadel tavaks on saanud, jms muudatused ettevalmistuse üldises ülesehituses on tehtud EM-ile mõeldes. Mulle on MM olnud alati tähtsam võistlus kui EM, kuid tänavu on raske öelda, kumb on olulisem. MM Taanis on kindlasti tähtis, aga ta tuleb lihtsalt hiljem. Silkeborgini on seitse kuud...

Näide treeningust

Koondise viimases väikses laagris hakkas silma, et alati pole meie treeningrühma liikmete harjutuskavad mitte just kõige paremini läbimõeldud. Saan siinkohal tuua ühe näite, mis minu arvates demonstreerib treeningpäevade ja -koormuste õnnestunud jaotust. Kuna noorsportlane, kelle detsembrikuiste trennide ülevaadet näete, soovib jääda anonüümseks, siis on tema nimi muudetud (Erik Aaldi).

Eriku jaoks oli detsember esimene kuu baastreeninguks: võrdlemisi palju jooksmist, aga mitte üksluiset trampimist. Peamiselt küll rahulikus tempos, kuid 1-2 treeningkorda nädalas ka kolmandas (82-87% maksimaalsest pulsist) ja neljandas (87-92%) intensiivsustsoonis. Lisaks olid igas nädalas mõned jõutreeningud ja üks jooksutehnika harjutuste treening. SLS-graafikult on hästi näha, et mahukamad päevad vahelduvad kergematega ning samuti on intensiivsemad päevad jaotunud küllaltki ühtlaselt üle kuu. Kokku liitis Erik ligikaudu 74 efektiivset treeningtundi, mille hulka mahtus umbes seitse ja poolsada kilomeetrit jooksu, jõutrenne, jooksutehnikat jms. Kolm ja pool tundi orienteerumist on pisut vähem kui planeeritud. Samuti võinuks mitmekülguse lisamiseks olla kavas mõni suusatreening. Kogu kava juures on aga olulisim, et Erik on püüdnud hoida optimaalset, mitte maksimaalset koormust.

HEAD UUT AASTAT!

Pilt: Enne EM-i tuleks veel üle 200 korra spordisusse jalga vedada. 18 x 7 x 2 = 252.

Pulsifail

Kommenteeri:

Nimi


sisesta pildil olevad tähed


Loe kommentaare (5)

Tagasi





olle (at) server.ee