Hea treeningnädal Kurgjärvel

30.06.2005

Jukola teatejooksuga sai kevadine võistlushooaeg läbi ja taas on käes aeg, kus ei ole kohustust treeningkoormusega tagasi hoida. MM-ini on jäänud loetud nädalad, millega pole enam võimalik vormi palju paremaks muuta, oluliselt viletsamaks aga küll. Eelmisest neljapäevast tänaseni (23.-30.06) olin Kurgjärvel ja kogusin Haanja ümbruse küngastel mõnuga tõusumeetreid.

Esimese nelja päevaga umbes 5000 m tõusu

Tänavuse MM-i (Jaapan) tavarada on 12,9 km pikk. Seejuures tuleb optimaalse teevaliku korral ronida 935 m tõusu. Seega on tõusuprotsendiks 7,25, mis on orienteerumisraja kohta päris karm näitaja. Et jalgadele natuke MM-i tavaraja maitset pakkuda, võtsin Kurgjärve laagri päevil sihiks Vällamäe nõlvade “nühkimise”. Neljal esimesel päeval läbisin igal hommikul Eesti kõrgeimal künkal 1000-1500m tõusu. Jooksin peamiselt kaht erinevat ringi (kaardil punane ja sinine). Alustasin ja lõpetasin treeningud Kurgjärvel ja sain sellega paraja soojendus- ja lõdvestusotsa tõusudele juurde - Kurgjärve spordibaasist on treeningringide alguspaika küllaltki täpselt 4 km. Õhtuti tegin kergema jooksu, millele lisasin jõuharjutused ning mõned kiirus- ja hüppeharjutused lihaste ergutamiseks.

Viiendal päeval tegin intensiivse treeningu, kui jooksin 10 x 950 m lamedat tõusu. Vihma sadas ja päris jahedaks läks, aga jooksutunne muutus kord-korralt paremaks. Oli isegi üllatavalt hea tunne pärast nelja jooksusammule nüristavalt mõjunud päeva Vällamäel. Hoidusin maksimaalsest pingutusest, joostes lõigud 3:25 ja 3:05 vahele. Õhtul jalutasin taastava treeninguna läbi Põlva teisipäevaku. Viimasel kahel hommikul olin jälle Eesti kõrgeimal künkal ja kogusin tõusumeetreid, üritades ka mõned laskumised tõeliselt kiiresti joosta.

See oli üks neist treeningnädalatest (antud juhul 7-päevane periood neljapäeva õhtust järgmise neljapäeva hommikuni), kus ma jooksen üle 20 tunni. Neid pole aastas palju, aga nende läbimine pakub alati teatava rahulolu. Sel korral kogunes jooksutunde 24,5 ja koos jõu- ja hüppeharjutustega oli treeningaeg üle 26 tunni - kindlasti üks tänavusi parimaid nädalaid. Sellise nädala juures on aga selgeks probleemiks lihaste taastumine. Venitus- ja võimlemisharjutused on loomulikult olulised ja neid ma ka teen, aga ainult nende abist lihashoolduseks ei piisa. Teiselt poolt oli jällegi väga meeldiv mitte kulutada sekunditki aega söögi valmistamisele, mistõttu jäi rohkem aega puhkuseks. Kokkuvõttes igati tore nädal: pea 250 jooksukilomeetrit, millest suure osa läbisin Vällamäel.

Vällamägi vs MM

Kui Vällamäe treeninguid võrrelda Jaapaniga, siis saab MM-i tavaraja pikkuse ja tõusumeetrid küllaltki täpselt kätte 11 punase ringi läbimisega (otse tagumisele tipule ja alla tagasi). Sel ringil on siledat maad minimaalselt. Võib uskuda, et MM-il on seda pisut rohkem, aga tõusud on see-eest mitu kraadi kangemad. Vällamägi on küll Eestis suhteliselt kõrguselt nr 1, kuid võrdluses Aichis ootavate nõlvadega pole ta ühestki küljest piisavalt järsk ega kõrge. Samuti on pinnas Jaapanis pehmem kui Vällamäe nauditavatel teeradadel. Kõige labasem võrreldes MM-iga oli aga ilm. Õhutemperatuur langes esimeste päevade 24-25 kraadilt lõpuks 10-le kraadile. Jaapan pakub tõenäoliselt 30-35 kraadi ja kõrget õhuniiskust. MM-i infos on toodud mullu tehtud mõõtmised kahe augustinädala kohta:

Date Weather (noon) Temperature (degree C) (noon) Humidity(%) (noon)
Aug. 7 Cloudy 30 81
Aug. 8 Sunny 31 66
Aug. 9 Cloudy 33 60
Aug. 10 Sunny 32 72
Aug. 11 Sunny 34 60
Aug. 12 Sunny 33 56
Aug. 13 Sunny 32 50
Aug. 14 Sunny 32 66

Date Weather (noon) Temperature (degree C) (noon) Humidity(%) (noon)
Aug. 15 Rainy 29 80
Aug. 16 Cloudy 27 78
Aug. 17 Rainy 29 94
Aug. 18 Cloudy 32 80
Aug. 19 Sunny 31 74
Aug. 20 Cloudy 32 62
Aug. 21 Sunny 30 60


Mis edasi?

Praegu on 2005. aasta 26. nädal, MM peetakse 32. nädalal. Järgmisel nädalal on mul plaanis proovida alpituba Otepääl ja siis on treeningkoormus kergem. Samasse nädalasse jäävad ka MM-i katsevõistlused. Mina osalen kolmest testvõistlusest vaid ühel: laupäeval, 9. juunil peetaval 16-kilomeetrisel tavarajal. 28. nädal läheb peamiselt ettevalmistusele, kuid teen treeninguna kaasa ka kaks jooksu Balti Sõjaväemängudel. 29. nädal on Rootsi ja O-ringeni päralt. Need on juba tõsised stardid, kus MM-vorm kindlasti paistma peaks. 30. nädal on viimistluseks ja 31. nädalal ärasõit Jaapanisse.

Kaart

Kommenteeri:

Nimi


sisesta pildil olevad tähed


Loe kommentaare (0)

Tagasi





olle (at) server.ee